הרבנית ימימה מזרחי: זהו המסר של אסתר פולארד עבורנו

חיה ספיר No Comments on הרבנית ימימה מזרחי: זהו המסר של אסתר פולארד עבורנו

כמידי שבוע בתכנית 'עניין משפחתי' משוחחת רחל פסטג עם הרבנית ימימה מזרחי על פרשת השבוע בראי הנושאים העומדים על סדר היום | השבוע קישרה הרבנית את סיפורה של אסתר פולארד ז"ל לסיפור המגילה ולפרשת תרומה | האזינו

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמידי יום רביעי בשבוע בתכנית 'עניין משפחתי' משוחחת רחל פסטג עם הרבנית ימימה מזרחי על פרשת השבוע ועל הנושאים העומדים על סדר היום, והשבוע שוחחו השניים על סיפורה של אסתר פולארד ז"ל אשתו של המרגל הישראלי אמריקני יונתן פולארד, ועל תובנות מפרשת תרומה.

הרבנית: "בפרשה כתוב 'ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם' – בעצם הקב"ה אומר לנו שלכל אחד מאתנו יש בית בתוך הלב בנוי וחזק גם אם בחוץ הוא לא כל כך מורגש, וזה מתקשר למקרה המצער שקרה השבוע, פטירתה של אסתר פולארד. ראינו את האישה הזאת שהיה לה בית כזה שבור, אבל בלב הוא היה חזק בשביל בעלה יונתן" אמרה הרבנית.

"תמיד אמרתי" המשיכה הרבנית, "שהסיפור שלה זה סיפור מגילת אסתר ההפוך, שכאן אסתר התהלכה מול כל העולם כדי להציל את בעלה, מול כל המנהיגים של העולם היא מבקשת להוציא אותו ממאסר, ואני חושבת שהסיפור שלה זה סיפור של כל העם, ולמרות שעזרו לה היא עשתה המון המון לבד" אמרה הרבנית.

הרבנית המשיכה וקישרה את הנושא לפרשה: "לכאורה אחרי מתן תורה היה צריך לבוא סיפור העגל, אבל התורה דחתה אותו כדי לשים לפניו את פרשות תרומה ותצווה, כדי להעביר לנו מסר, אם יש משבר, אז קודם כל לעשות 'תרומה' – להרים, ואחר כך לטפל בו" הסבירה הרבנית.

הרבנית חידדה את המסר: "זה גם בדיוק העניין של 'נהפוך הוא' למרות שזה לא הסדר הנכון, כך צריך לנהוג, וזה מסר לכל בית ולכל מצב של בעיה, קודם כל משלימים ומרימים את הילד או הילדה או הזוגיות ואחר כך מטפלים בבעיות" סיימה הרבנית.



0 תגובות